Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.11.2011 18:48 - Импулс
Автор: danitoo Категория: Други   
Прочетен: 2070 Коментари: 8 Гласове:
8

Последна промяна: 07.11.2011 20:06

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Имаше една реклама, в която се казваше така: „Когато непознат мъж ти подари цветя, това е импулс.“ Дали също е импулс, когато непозната за себе си жена подари изненада или очакване, или и двете заедно? Импулсът равнозначен ли е на непристойно поведение? Липсата на спонтанност пристойно поведение ли е? Обществените норми на цивилизованото общество налагат абсурдни правила, които омаскаряват лицата човешки с едно лицемерно благоприличие, карайки ги да се гърчат под тях в болезнени гримаси от неизказани пориви...Студената подреденост на разумното и рационалното се е превърнала в изходен пункт за социалното разминаване между хората. Разминаване...да, защото сдържаността ни учи да бъдем хладнокръвни, емоционално притъпени и в повечето случаи егоцентрично самодостатъчни. Струва ми се, че не спазваме верните правила. Струва ми се, че лишаваме живота си от оня живец, който ни връща към първоначалния замисъл на идеята за нашето съществуване и, който се появява в нас само когато се спазват правилата, диктувани от сърцето. Импулсите са несериозни, първични, безумно объркващи и силно нараняващи, но са част от нашата човешка природа. Защо така настояваме да я отречем?
Разказва ми един познат за новата си приятелка. Всеки ход в тяхната връзка е премислян сто пъти, прегледани са под лупа всички „за“ и всички „против“. Разгледано е родословното дърво на „претендентката“, нейните имуществени облагодетелствания, социалния ѝ статус, та дори и възможножтите ѝ за продължаване на рода...На базата на цялата налична информация и след съответния анализ, моят познат е решил, че връзката е подходяща т.е. машинално обработена, асимилирана детайлно и наподобяваща някакви приятно делови отношения. Стоя си аз, слушам го и накрая не издържам повече това разумно безумие. Питам го:
– Влюбен ли си в нея?
– Не. - отговаря - Да не съм на 15 години!?
Приятелю, как ми стана жал за теб! Защо така в обществената възрастна отговорност изгуби илюзиите си? Нима не знаеш, че никога не е късно човек да стане за „резил“? Достатъчно е само да изпиташ леко потрепване, за да реализираш някой импулс. Нищо, че би било непристойно да се държиш като хлапак - поне ще си се държал като човек.






Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mt46 - Поздрав, Дани!
07.11.2011 19:30
Написаното от теб не е импулсивно, а доста разумно...
Егоцентричното самодоволство е основна причина за разминаването на хората, за отчуждението, за противопоставянето, разделянето, омразата... Затова светът е толкова студен...
цитирай
2. danitoo - Марине, почти ме забрави ти!
07.11.2011 20:01
mt46 написа:
Написаното от теб не е импулсивно, а доста разумно...
Егоцентричното самодоволство е основна причина за разминаването на хората, за отчуждението, за противопоставянето, разделянето, омразата... Затова светът е толкова студен...


Благодаря ти, приятелю! Вярвам, че все още има хора, които топлят света си (ни).
Хубава вечер!!!
цитирай
3. batogo - Красивото и грозното - двете страни на монетата Живот.
07.11.2011 20:10
Много истинско и много красиво чувство има в тези редове на фона на дребнавата реалност. Любовта е живот и живота е любов. Останалото е илюзия. Поздравления за постинга!
цитирай
4. danitoo - Нямаш идея колко си прав, но си прав!
07.11.2011 20:15
„Много истинско и много красиво чувство има в тези редове на фона на дребнавата реалност.“

Благодаря!!!
цитирай
5. virtu - Разумът подтиска всичките ни емоции! Прави ни сухи и пресметливи !
07.11.2011 20:29
Какво ще си помислят за нас , ако тичаме , пеем и се смеем! Ще изглеждаме глупави в очите на другите . Само пияните и лудите имат право на това .
Не искам да съм разумна ! Който има сърце , ще ме разбере !
Който пристъпва с предразсъдъци , той не може да ми стане приятел .
Ако ще трябва да обяснявам всяка моя постъпка и импулс , губи се очарованието.
Защо го правиш? Защо правиш нещо ?
-Само заради блясъка в очите - бих отвърнала.
Виждал ли си блясъка в очите на зарадван човек ? Заслужава си труда!
Ще ме разбереш !
цитирай
6. danitoo - Ан,
07.11.2011 20:36
виждала съм и сълзите в очите на зарадван човек. Всяка чувствителност е чудна! Разбирам те!
цитирай
7. silver4eto - Толкова...
28.04.2012 13:40
... ми харесва да те чета. А този постинг беше особено силен и ми хареса особено много! Близка до мене те чувствам.
Поздрави!
цитирай
8. danitoo - Благодаря ти, мило момиче!
01.05.2012 21:45
silver4eto написа:
... ми харесва да те чета. А този постинг беше особено силен и ми хареса особено много! Близка до мене те чувствам.
Поздрави!


Всичко, за което пиша е хиляди пъти усетено и още толкова страдано. Ако не го почувствам, просто не пиша. Аз също. Поздрави и от мен!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: danitoo
Категория: Други
Прочетен: 105125
Постинги: 63
Коментари: 198
Гласове: 539
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031